Garagedeur openen met Arduino


hoi,

ik wil mijn garagedeur openen d.m.v. een:
- kleine afstandsbediening (liest maar 1 knop)
- iphone app

mijn garagedeur gaat nu openen d.m.v. een grote afstandsbediening (is ook vrij oud). vanaf binnen de garage kan ik de deur openen door op een deurbel te drukken, deze d.m.v. 2 draadjes (rood / zwart) verbonden met de motor.

kan ik waar de rode en zwarte draad lopen een arduino er tussen hangen? of wat de beste manier. ik heb ook een sparkcore voor wifi.

greets,
bram

je kan de rode en zwarte draad verbindingen vervangen door een relais die (met een transitor ertussen of mosfet) geschakeld wordt vanuit bijvoorbeeld de spark core. niet rechtstreeks verbinden aan de spark. dus wel ff een relas ertussen (ebay heeft wel mooie voor weinig).


Arduino Forum > International > Nederlands (Moderators: Jantje, JO3RI) > Garagedeur openen met Arduino


arduino

Comments

Popular posts from this blog

VIDIOC_S_FMT error 16, Device or resource busy - Raspberry Pi Forums

using a laptop skeleton to build a pi laptop - Raspberry Pi Forums

Forum for Joomla? - Joomla! Forum - community, help and support