Vraagje over PI - Raspberry Pi Forums


hallo,

ik ben van plan om mij een raspberry pi 2 model b te kopen maar ik heb een vraag.
ik heb thuis veel oude toetsenborden en muizen liggen. ik weet dat je de pi via een andere computer on het netwerk kunt bedienen maar ik zou hem graag rechtstreeks bedienen.

nu kan ik het toetsenbord en de muis via dit aan de pi aansluiten ?
http://www.conrad.be/ce/nl/product/9937 ... t?ref=list

ik weet niet of de pi daar compatibel mee is?

denk het wel, dit lijkt een echter usb naar dual endpoint (usb mouse en usb keyboard) actieve adapter te zijn.
heel lang geleden toen usb net zijn intrede deed, maar ps/2 nog standaard was, waren er computers met "dual function usb ps/2" ports die er uitzagen als usb, maar stiekem ook een ps/2 poort waren. de adapters daarvoor waren simpel, en slechts geschikt voor een (1) ps/2 device.

dit niet zo'n adapter, maar een actieve adapter, dat betekend dat de pi een "passieve hub" ziet met daaraan twee usb devices, een muis, en een keyboard.

dat moet goed werken met een pi.


raspberrypi



Comments

Popular posts from this blog

VIDIOC_S_FMT error 16, Device or resource busy - Raspberry Pi Forums

using a laptop skeleton to build a pi laptop - Raspberry Pi Forums

Forum for Joomla? - Joomla! Forum - community, help and support